vrijdag 16 augustus 2019

Mulhouse




De folder van het automuseum in Mulhouse lag al op tafel. Ik had al besloten om niet mee te gaan . Freddy zou me in de stad afzetten en als hij genoeg had gezien in het museum, naar het centrum rijden, de auto in een parkeergarage zetten en mij dan bellen. Zo gezegd zo gedaan. 



Ik vond het wel vreemd om alleen in een grote stad te gaan lopen en rondkijken. In het begin zag ik ook alleen maar groepjes jongelui die een beetje heen en weer aan het drentelen waren, op hun telefoons keken en voor mijn gevoel alles in de gaten hielden. Mijn tasje had ik al op zo’n lengte gemaakt, dat  hij niet lager hing dan net onder mijn oksel. Dat voelde goed zo. Even rond gekeken waar het voetgangersgebied zich bevond en waar ik een kerktorenspits zag. Als je bij een kerk bent, zit je in elke stad wel goed. Ik moest nog een paar straten oversteken en toen was ik in het 




voetgangersgebied. Het was al gezellig druk en op een gegeven moment ebde mijn onrust weg en heb ik rustig door de straten gelopen, winkels van binnen gezien, de kerk bekeken, het stadsplein, de mooie gebouwen om het plein. Het zonnetje scheen, dus prima.  Een paar uur later belde Freddy. Hij had het wel gezien in het museum en kwam mijn kant op. We hadden beide trek in eten dus dat kwam goed uit. Een half uur later had hij met zijn telefoon, mijn telefoon opgespoord en dan weet je de locatie. Nu koste het nog wel enige moeite want ik was in een winkel, ben daar ook gebleven, maar dan is de locatie niet zo nauwkeurig. Wel gelukt maar het was even zoeken.



We hadden snel een gezellig restaurantje gevonden. Lekker gegeten en toen nog wat rond gelopen maar we vonden het beiden prima zo. De winkels zijn hier wel de hele dag geopend. Dit hebben we de hele vakantie nog niet meegemaakt. In alle dorpen en steden was er een middagpauze, meestal van 13.00 uur tot 15.00 uur. Mulhouse is een prima stad; schoon, mooie gebouwen, een paar zwervers maar die zie je overal eigenlijk wel.
Freddy heeft ook een paar mooie uren gehad in het museum. Hij heeft natuurlijk de Bugatti’s gezien, oude modellen van Mercedes, Rolls Royce, Bentley, Maybach en nog veel meer. 




Hij heeft genoten. Ik was benieuwd of er nog vrouwen in het museum waren. Een paar, maar met een gezicht als een oorwurm, zei Freddy.
Natuurlijk nog weer boodschappen gedaan en daarna even lekker gezeten bij de caravan. Morgen willen we nog gaan fietsen hier; er zijn voldoende fietspaden in de buurt hebben we gezien.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten