zaterdag 20 juli 2019

Rondje om het meer bij de Camping




Deze camping ligt aan het meer de Marcenay. Vanaf de camping kun je om het hele meer heen lopen of fietsen. Wij kozen vandaag voor het laatste. Halverwege staat een vogelobservatietoren. Dat ook maakt het natuurlijk een stuk aantrekkelijker om een rondje meer te doen. Met een fles water, fototoestel en verrekijker in de fietstas, begonnen we aan de rit. Het eerste stuk was kiezelpad, flinke kiezels waar mijn fiets in de eerste ondersteuningstand te hard over heen hobbelde. Ik was meteen in staat om te keren maar ja, gelijk opgeven is geen optie, dus door.





 Na het stuk kiezel begon het smalle pad tussen grote, oude bomen door. De wortels van deze bomen lopen natuurlijk over het pad met enorme grote knoesten en rare vertakkingen boven de grond. In het stuur zit vering, ideaal zou je zeggen maar ik vond het nog steeds verre van ideaal. Hotsend en klotsend vervolgde ik de weg. Freddy had natuurlijk nergens last van en reed als een volleerd mountainbiker over de hobbels en knobbels. Hij zal zich wel verkneuterd hebben achter mij. Opeens bedacht ik mij dat het natuurlijk al zou schelen als ik de ondersteuning uit zou zetten. Zo gezegd, zo gedaan. Het werd iets beter en ongeveer halverwege de route stond gelukkig de observatie hut waar we gingen pauzeren en natuurlijk kijken wat er zoal zwom in het meer. 




Het vogelhart van Freddy begon helaas niet sneller te kloppen door wat hij zag. De sloot naast ons huis geeft dezelfde aanblik qua bewoning van het water. Het wateroppervlak is wel groter en mooier. Na deze pauze werd het pad iets breder en makkelijker te fietsen voor mij. De ondersteuning is wel op nul blijven staan.



De camping heeft een hoofdpad en links en rechts van dit verharde pad zijn er inhammen waar een aantal plekken zijn gecreëerd. In onze inham staat ook een Engels echtpaar op leeftijd; midden zeventig. Hij praat als Thatcher, ziet eruit als Boris Johnson, wel met bril, en is vandaag al de hele dag bezig met een roze korte broek en een groot mes. Hij probeert een naad los te tornen met dat mes en af en toe gebruikt hij z’n tanden. Op dit moment zie ik geen broek meer dus waarschijnlijk is de klus geklaard.
Zijn vrouw raadde ons gisteren de culinaire geneugten van de camping nog aan. Zij hadden al een paar keer hier gegeten en ze waren er nog steeds vertelde ze. It must be good food! Wij maken nu een lekkere koude salade met carpaccio en van alles en nog wat. Morgen vertrekken we weer dus het eten hier laten we aan ons voorbijgaan.
Het wordt steeds warmer hier de komende week. Midden dertig, richting de veertig graden.
Rustig aan en veel water en ranja in de buurt, dat lijkt me een goed plan.



1 opmerking: